Kamil Mirowski „Zalando jako pierwsza tej skali firma wprowadza rozwiązanie pomiaru ciała, do którego wystarczą dwa zdjęcia.”

Wprowadzenie takiej funkcji brzmi na pierwszy rzut oka obiecująco, ale jako doświadczona #stylistka i obserwatorka branży, jestem sceptyczna co do tego, czy rozwiąże to kluczowy problem zwrotów.

Moim zdaniem, głównym powodem zwrotów nie jest jedynie błędny wybór rozmiaru, ale bardziej brak zaufania i rozczarowanie, które wynikają z odbierania produktu, który nie spełnia naszych oczekiwań.

Często to, co widzimy na stronie internetowej, nie zawsze odzwierciedla rzeczywistość, a jakość materiałów, kolor i ogólny wygląd produktu mogą nas zawieść.

Aby rozwiązać problem zwrotów sklepy online muszą zająć się kwestią budowania zaufania i zminimalizować rozczarowanie klientów. Ważne jest, aby prezentować dokładne i szczere informacje (np.począwszy od tych prostych typu rozmiar jaki ma na sobie modelka na zdjęciu) temat produktów, a także zapewnić profesjonalne zdjęcia, które rzeczywiście odzwierciedlają rzeczywistość.

Oczywiście, wszelkie innowacje i próby usprawnienia doświadczenia zakupowego są mile widziane i waże,